woensdag 15 februari 2023

Zelfanalyse

 Hoewel ik het graag roep weet ik wel dat ik niet de intelligentste persoon op deze wereld ben. Zeker niet wat betreft IQ. Dat IQ is redelijk hoog bij mij maar wat ik anderen moeiteloos zie doen met een hoger IQ is mij te hoog gegrepen. Ere wie ere toekomt.

Ik ben een opstarter. Iemand die initiatieven neemt maar zelden afmaakt. Voor het voortzetten van mijn initiatieven heb ik anderen mensen nodig. Zelf ben ik meestal al weer aan een ander project bezig. Dat ik op mijn 38e dan ook mijn studie heb afgemaakt is dan ook een grote overwinning voor me.

Op veel gebieden ben ik talentrijk. Bovengemiddeld. Slechts op een enkel gebied ben ik de top. En dan komt dan letterlijk voort uit mijn genen of omdat het door anderen aan mij aangeboden wordt. Mijn belangrijkste kwaliteiten zijn: positiviteit, volharding, hardheid en overkoepelend kunnen denken. 

Positiviteit en volharding zijn direct aan elkaar gekoppeld. Waar dat vandaan komt weet ik niet. Het zit in me, en wordt zowel door tegenspoed als door geluk versterkt. 

Hardheid komt voort uit mijn genen maar is ook een persoonlijke eigenschap van mezelf, die versterkt wordt, ook al klinkt dat tegenstrijdig, door mijn grote empathische sensitiviteit. Juist omdat ik zo veel voel van de pijn van diegenen die me lief zijn word ik volhard in mijn hardheid tegen degenen die de daders zijn daarvan. En op dat gebied durf ik met iedereen een competitie aan te gaan die ik met een straatlengte zo lang als de A16 zal winnen. 



Het overkoepelend denken komt voort uit mijn wiskundig denken gekoppeld aan filosofisch denken en dat dan weer gemixt met mijn levenservaringen. Een recept die ik niemand aanraad want slechts een enkeling overleeft het gif van deze schotel van de kogelvis. 

Voor de rest wil ik niet teveel ingaan op mijn persoonlijke gevoelens. Dat ligt toch te gevoelig voor mij en je geeft de vijand alleen maar nieuwe handvaten om je aan te vallen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten