vrijdag 19 mei 2023

De rippartij

1995. Een vriend van me, Julius Kahle, leert in de Flamingo, een nachtcafe in Dordrecht, een Engelse vrouw kennen die een relatie heeft met een man die via Schiphol cocaïne Nederland insmokkelt. Julius wordt verliefd op haar of verliefd op haar geld, in ieder geval tipt hij de politie en de vriend van de Engelse vrouw wordt gearresteerd. De Engelse vrouw, Susie, is nu alleen, met een partij coke. Het zou hierbij om 40 kilo gaan ter waarde van 1 miljoen gulden. Die blijkt later gewoon in een schuur te liggen op de Sandenburg, daar waar ook Gerrie Klok woont.



Julius begint een relatie met Susie en onder zijn druk verkoopt ze de coke zonder de eigenaar, het Cali-kartel, te betalen. Vanwege de goedkope prijs van de coke ben ook ik één van de kopers. 

Maar de eigenaren willen hun geld.

Enige weken later staat Stefan Meeuwesen voor mijn deur aan de Visstraat 60 met 2 Italianen van de n'Drangheta, Pascal uit Alblasserdam, een soldaat van de mafia, en een capo, een kleine man in kostuum. Ze willen zogezegd 1 kilo coke van me kopen. Ik laat ze de coke zien die ik in huis heb maar ze zijn opeens niet meer geïnteresseerd. Later blijkt dat ze op zoek zijn naar de geripte partij en omdat ik de coke puur aan ze heb aangeboden is het voor de Italianen mogelijk om hun coke te herkennen.

De coke blijkt van Lorse, van het woonwagenkamp Zwijndrecht, en van de n'Drangheta. 

Zowel Lorse, als Ed Aluy, die op mij wordt afgestuurd door Lorse, als de Italianen, proberen me te vermoorden. Alle 3 de pogingen mislukken. Wel wordt Susie, bij mijn beste weten, door Ed Aluy vermoord in mijn woning op de Visstraat 60. Dit schijnt een bloedige moord te zijn want de woning moet worden schoongemaakt door Peter Schut sr, van het woonwagenkamp op de Heelalstraat, en als het ergste bloed is opgeruimd, dan door Marcel van de Burgh, deze komt later bij me klagen dat hij zo heeft moeten poetsen om de bloedvlekken van de muur te krijgen. 

Einde rapport. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten