donderdag 25 mei 2023

De Soap

Ik heb geleerd om mijn oor te luisteren te leggen in de ether waar het een kakafonie is van de informatiezee. De kunst is uit de overdaad van info de ter zake doende eruit te filteren. Daarbij word ik goed geholpen door mijn algoritme en soms heb ik binnen 3 seconden na inloggen al mijn vondst gedaan. Ik weet natuurlijk wel wat ik zie, maar ik weet niet wat ik niet zie. Over het algemeen gesproken. Dat is meer een aanvoelen. Tussen de regels doorlezen. En binnen mijn al-kennis is redelijk in te schatten wat mij niet bereikt. Tuurlijk ga ik ervan uit dat ik onjuist informatie krijg voorgeschoteld. Een hapje speciaal voor mij klaar gemaakt. Maar dan baseer ik me op dat ik al rond mijn 12e intensief het nieuws volg en omdat ik toen onbetekenend was ervan kan uitgaan dat het nieuws van toen juist was en gebaseerd op dat ijkpunt kan ik wel redelijk inschatten of het juiste info is of juist een fake-story. Sowieso hebben de meeste fake-stories een Pipo-de-Clown-gehalte dus zijn ze vrij makkelijk te onderscheiden. Ik probeer op basis van die info trends te zien of toekomstige gebeurtenissen en als die negatief zijn probeer ik die pro-actief te voorkomen. Teveel ingrijpen in de toekomst is echter niet geoorloofd daar anders de tijdlijn beschadigd raakt en men daardoor in Chaos terecht kan komen. Bijvoorbeeld het vervallen van de wet van zwaartekracht.

 Ik volg het nieuws omdat ik meen dat niets onbelangrijk is. Dat alles zich met elkaar verhoudt. Dat een oorlogsverklaring van Putin net zo belangrijk is als dat een indiaan in de Amazone een kopje koffie drinkt. 

Ik meen dat elke actie een reactie veroorzaakt. Van deze theorie ben ik niet de uitvinder, een Broeder van me heeft enige tijd geleden al een boek geschreven over hoe ons misbruik van de Aarde de rechtsreekse oorzaak is van natuurrampen, zoals de tsunami van 2004. Je zou het karma kunnen noemen. Ik ga daar wat dieper in en volgens mij kan het zo zijn dat als ik de straat schuin oversteek in Rotterdam, dat daardoor een junk in Amsterdam een fiets steelt. 



Binnen het Universum stellen we weinig voor. Zo is de algemene gedachte als we de grootsheid aanschouwen van de sterrenhemel. Zo boven, zo beneden. Dat wordt over het algemeen opgevat als dat de stand van de sterren uitwerking hebben op ons gedrag en ons leven. Ik zeg u dat het echter ook andersom geldt. Uw leven heeft invloed op hoe de sterren bewegen. En vanuit die optiek bent u zeker niet onbelangrijk. Sterker nog; U bent zeer belangrijk!

Of u nu de melkman bent op de hoek van de straat, of de president van ItaliĆ«, of een wielrenner zwoegend op de wegen van Iran, u heeft allen dezelfde importantie. Ik meen dat we allen verbonden zijn door een netwerk. Dat betekent niet alleen dat een vlinderslag in het Suezkanaal een tornado kan veroorzaken in Washington maar dat elke daad, negatief of positief, een reactie veroorzaakt. Als ik lees over een ramp, dan is ten eerste het ongeluk zelf de oorzaak, een lekke band bijvoorbeeld, maar ten tweede denk ik dan dat iemand weer iets geflikt heeft waardoor God, of de Natuur, of Ying Yang, hoe je het ook noemt, het nodig vindt dat door een reactie het evenwicht hersteld moet worden. Zo meen ik dat de vele natuurrampen die zich op dit moment in de USA afspelen zeker komen door andere gebeurtenissen op de wereld. En dat kan desnoods zijn dat er een koala beertje dood werd gereden door zo'n 3-container truck. 

Ik beschouw ons als uniek en waar in onze algemene perceptie de beroemdheden het belangrijkst zijn, zie ik dat anders. Niet omdat ik zo medelevend ben ten aanzien van arme mensen maar omdat ik meen dat alles op Aarde een rol speelt in de Kosmische bewegingen. Sterker nog, ik zet er 1 miljoen euro op dat we inderdaad zoals in een aflevering van South Park, inderdaad dus allemaal hoofdrolspelers zijn in de Universele Goede Tijden. Slechte Tijden soap. Omdat alom overal bekend is dat een vingerbeweging van zomaar een Soedanees in de woestijn zorgt voor de geboorte van een nieuwe ster in Aldebaran. Dus vandaar. 

Nou ja, dus vanuit dat inzicht leef ik mijn leven en ik ben bewust bezig om een leven te leven waaraan een verhaal verbonden is dat zo episch is dat de mensen er over 1 miljoen jaar nog over praten.

Er zitten verschillende lagen in dit verhaal. Deze lagen bestaan zowel afzonderlijk als tegelijkertijd. Dat is niet een kwestie van begrijpen, dat is een kwestie van aanvaarden. 

De beste raad die ik u kan geven is dit: verbeter de wereld door jezelf te verbeteren. 


En doe je dat dan doe je al heel wat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten