donderdag 22 september 2022

Doelen

 Na een periode van ziekte waarin ik al mijn werkzaamheden heb stilgelegd hervat ik deze weer waarbij ik het nuttige probeer te houden en wat overbodig is of in ieder geval minder belangrijk, schrap.

Als eerste heb ik mijn doelen geherdefinieerd. 

22 september 2022

  1. Bewegen/in betere conditie zijn/lichter wegen

  2. Gezond eten/verantwoord eten/vasten

  3. Mensen ontmoeten/netwerken

  4. Schrijven/creatieve output o.a. op social media 

 Er komen als ik aan doelen denk zeker wel 20 doelen in mij op maar zoveel doelen stellen is vragen om falen. Wil ik ook daadwerkelijk mijn doelen bereiken dan zal ik daarin prioriteiten moeten stellen. De eerste 2 doelen zijn weer ondergeschikt aan de laatste 2 maar wel degelijk essentieel omdat ze een wezenlijke, positieve bijdrage leveren aan de laatste 2. Meer bewegen en beter eten zorgt dat ik meer energie heb en beter kan denken dus meer productie kan leveren van hogere kwaliteit. Om verwarring te voorkomen: ik heb het niet over de gangbare productie van een kantoorbaan van 9 tot 5. Het is gewoon een taak die ik zie liggen en die ik binnen mijn mogelijkheden acht en naar ik meen ook een positieve en opbouwende contributie aan de maatschappij kunnen leveren.



Uiteindelijk is het doel om steentjes te werpen in de vijver waardoor de vijver verandert. Dit wordt ook wel het ripple effect genoemd. Ik zie ons als één dynamisch vat waarbinnen alles betrekking heeft met alles en door mijn creatieve bijdragen meen ik dat ik veranderingen in dat vat kan laten plaatsvinden. Dat zal menigeen ook proberen maar ik meen, in mijn arrogantie of zelfkennis hoe u ook wil, dat mijn inbreng meer golfbewegingen creëert dan die van anderen. 


Ok. Ik heb mijn doelen gesteld maar wat is het doel van mijn doelen?

Ik wil dynamiek.

Ik wil dat dingen gebeuren.

Ik wil de mooiste film maken die er ooit geproduceerd is. 

Ik wil geen futuristische maatschappij.

Ik wil geen anarchie.


Dit uitspreken is op zich zelf al een verwezenlijking.


De problemen in deze wereld zijn: 1. Een gebrek aan grondstoffen, 2. Dat we op dit moment boven onze stand leven c.q. dat dit leven te hoog gegrepen is. 3. Dat we een doodlopende weg bewandelen. 4. Dat we de weg naar matigheid moeten vinden. 5. Dat we allemaal geluk nastreven. 


Uiteindelijk vechten we tegen het kwaad dat zich vermomt in vele gedaantes. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten