woensdag 28 september 2022

Ik ben jarig!

 Ik ben vandaag jarig. 55 jaar oud ben ik geworden op deze mooie woensdag 28 september 2022, en voor de snelle rekenaars, inderdaad, ik ben geboren in het jaar 1967. Reikhalzend zit ik de laatste weken en dagen uit te kijken naar deze datum. Ik heb er echt zin om 55 te worden en dat ben ik nu. Ik verwacht geen bezoek van familie of vrienden en vriendinnen. Het is een solitair leven tegenwoordig maar ik kan het goed met mezelf vinden dus daar is niets mis mee. Op de agenda vandaag staat iets lekkers halen bij de supermarkt om mezelf eens goed te verwennen en de rest van de dag doe ik alleen dingen die ik leuk vind. De takenlijst zal er dus niet veel anders uitzien dan op andere dagen. 55 jaar! Jippie!

De laatste dagen heb ik gereflecteerd waarvoor ik nou uitkijk naar 55 en er zo genoeg van heb om 54 te zijn. Dat ligt niet aan de saaiheid van mijn leven. Zeker niet. Op mijn werk heb ik het afgelopen jaar vele avonturen meegemaakt, lekker de metro schoonmaken op station Akkers in Spijkenisse of bij het Lloyd Kwartier papier prikken, Altijd leuk en altijd lachen met de collega´s. En dan de resterende vrije dagen daar een beetje van bijkomen. Zeker niet saai dus. Ook het vrijgezel zijn, de afwezigheid van een vriendin, is niet wat het afgelopen jaar grijs maakte. Hoewel er zeker nog wat liefdesverdriet in de lucht hangt van mijn laatste relatie nu 2 jaar geleden, heb ik daar wel mee kunnen leven en speur ik spiedend rond naar een nieuwe vriendin. Die hoop wordt aangewakkerd door mijn horoscoop, mijn leidraad in de vroege ochtend bij het opstaan, die nu al een half jaar lang elke dag voorspelt dat ik die dag de liefde van mijn leven ga ontmoeten. Maar aan het einde van elke dag leg ik mijn hoofd toch altijd weer als vrijgezel neer op mijn kussen. Dat is geen teleurstelling. Een beetje wel hoor. Beter geen relatie dan een relatie waar ik zomaar instap en dan zit ik met een vrouw en allemaal drama. Nee, een relatie is te belangrijk om met de eerste de beste vrouw aan te gaan. Nu was mijn laatste relatie ook een heel fijne. Veel seks, lekker koken, elkaar ruimte kunnen geven en af en toe samen films kijken. En met deze relatie als rivaal wordt het moeilijk om iets te vinden dat daar gelijk aan is. En minder daar ga ik niet voor.



Nee, werk is leuk, alleen zijn is geen punt. Ik heb echter afgelopen jaar mijn doel te hoog ingesteld. Zelf vind ik mijn doel realistisch. Door het feit dat er totaal niets van terecht is gekomen blijkt echter wel dat mijn doel geen levenskans had. Dat doel is dat ik mijzelf aanbied met huid en haar voor 10 miljard euro. Dat vind ik een koopje. Ik ben een tijd op de markt beschikbaar geweest maar geen enkele, maar dan ook geen enkele, reactie. Er was wel belangstelling voor mijn persoon maar betalen ho maar. En in mijn hoofd zag ik mij al naast mijn 23 Rolls Royces staan bij mijn huis van 20 miljoen dollar. Dat noemen ze de Law Of Attraction. Nou, ik ben wel beter geworden als persoon maar van die 10 miljard euro heb ik er geen één gezien. Dus wat ik nou heb aangetrokken is even een mysterie voor mij. Dat is dus wel een teleurstelling. Telkens in je hoofd denken dat je steenrijk gaat worden en in de praktijk nog maar net genoeg geld in je zak hebben om je dagelijkse brood te kunnen kopen.

Ik heb alles achter me gelaten. Motivatie. Law Of Attraction. The Secret. Ik bepaal mijn eigen leven en niet een paar omhooggevallen miljardairs. Sowieso is de vraag of mijn geluk in dit leven moet afhangen van materiele rijkdom. Ik ben terug gegaan naar een eerdere stelling van me: gelukkig ben je zodra je besluit om gelukkig te zijn. Punt. 

55 jaar. De onmogelijke fata morgana's achter me latend en welbevinden ontdekkend in wat ik heb of wat binnen mijn handbereik is. 

55 jaar. Een mooie leeftijd. Volgens mijn alter ego word ik 104 jaar en zolang dat ook in goede gezondheid is vind ik dat helemaal ok. Ergens is er nog een gedachte dat mijn alter ego mij een leugentje vertelt om me langzaam te gidsen naar een oudere leeftijd. Als zoeker en vinder van de Heilige Graal hou ik daar zeker rekening mee. Ik heb ooit onsterfelijkheid te koop aangeboden voor 1 biljoen ( 1.000.000.000.0000 euro ) maar daar is nooit een reactie op geweest anders dan dat men tegenwoordig zelfs mijn voetafdrukken onder een microscoop loopt te onderzoeken. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, of, en dat kan ook, men wel mij dat geld niet in bezit geven vanwege de bijbehorende macht die mij dat kan verschaffen. Om dat beetje zelfvertrouwen dat ik nog heb te kunnen blijven handhaven hou ik het op het laatste. En zo zit ik in mijn gouden kooi lekker te typen. Laten we wel wezen. Arm ben je maar voor een tijdje maar rijk ben je voor de eeuwigheid. Ik maak er dus het beste van en bedenk me, wereldreiziger zijnde, dat ik vergeleken met de armen in Jemen of Sudan een miljonair ben en dat ik dus relatief maar ook absoluut geen enkele reden tot klagen heb anders dan dat ik mijn dromen te groot heb ingesteld. Dat doe ik dus niet meer. Ik ga uit van de dagelijkse realiteit. Leef vooral in het nu. En dat gaat helemaal lukken. 

Ik voel nu aan mijn spieren dat ik al weer te lang te weinig beweeg, naast toetsen indrukken met mijn vingertoppen, dus ga ik zo na een lekkere, warme douche de straat op. 

Gefeliciteerd met je verjaardag ouwe!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten