zaterdag 22 oktober 2022

Waarheid

 Alles is waar en niets is waar, en binnen dat spectrum zijn er meer waarheden waar dan andere waarheden en is er zeker ook de Waarheid te vinden voor de juiste zoeker. Ik pretendeer de waarheid te bezitten, niet zozeer omdat ik zo wijs ben maar omdat ieder ander dat ook meent en wie ben ik om voor iemand, wie dan ook, onder te doen. Natuurlijk wil ik heus wel rekening houden met hun mening in mijn overwegingen op de reis naar de bestemming genaamd Waarheid, Ik heb echter vanuit mijn observatie moeten concluderen dat hun mijn theorieën nog geen ademspanne aandacht geven, dus dat schept de jurisprudentie dat ik lekker mijn eigen gang in kan lopen zonder enige door anderen opgelegde begrenzingen die mij in de weg zouden kunnen komen. Dit gezegd hebbende ben ik er ondertussen allang achter gekomen dat ik niet vrij ben van opgelopen invloeden en dat van mijn ideeën slechts een enkele een originele blijkt. Kortom, ik ben een papegaai, een naprater, ik schotel u een menu voor dat al eeuwenoud is met slechts een dun nieuw sausje om het naar de 21ste-eeuw smaak om te zetten.  

Tot recentelijk ben ik ervan uitgegaan dat de mens in essentie slecht is. Dit in tegenstelling tot de algemeen aanvaarde stelling van Rosseau dat de mens van nature goed is. De wens is de vader van de gedachte denk ik dan. In mijn column van 8 oktober Oorlog: De Naakte Waarheid heb ik het echter erover dat al onze slechte acties voortkomen uit ingefluisterde gedachten van externe krachten, waarmee ik dus eigenlijk zeg dat de mens goed is, of, wat ook een mogelijkheid is, niets. Niet slecht maar ook niet kwaad. Een poppetje die naar gelang wat hem gezegd wordt handelingen verricht. Kunnen we dus de scheiding tussen Hemel en hel eerder definiëren als die tussen goede en slechte mensen. Op basis hiervan zouden we die scheiding kunnen zien als tussen de sterken en zwakkeren. Al naar gelang men de ingefluisterde ideeën kan weerstaan die tot kwaadaardigheid oproept.  



Wetenschappers zijn het al jaren eens dat de schepping bestaat uit evolutie. Met tegenkrachten geconfronteerd ontwikkelt een soort zich tot een sterker ras of sterft uit. Als we ervan uitgaan dat wilskracht de voornaamste eigenschap is waarop God ons fokt dan begrijpen we die scheiding in het voordeel van de sterken. Dat riekt naar nazisme, het creëren van een Übermensch. In tegenstelling van Hitler hebben we het hier echter niet over alleen één ras, de zgn. white supremacy, maar over de soort, namelijk de soort die bestaat uit mensen. Zoals gezegd, er bestaan weinig originele gedachten, en de meer gematigde nazi's spreken ook over deze evolutie tijdens de Wannseeconferentie in 1942. Er wordt dan niet meer gesproken over de Übermensch, een puur blank product, maar over Germanisering. Dat een ieder, onafhankelijk van welk ras ook, zich door omstandigheden kan ontwikkelen naar dezelfde hoogte als een Germaan en daardoor zijn gelijke wordt: Germanisering. Nou ga ik even niet de discussie aan of de Germaan de ideale mens is maar u begrijpt het idee. 

Dit idee zien we dus weer weerspiegeld in De Dag des Oordeels. De zwakken worden afgekeurd en mogen eeuwig branden a la de ovens van  Auschwitz en de sterken die goedgekeurd worden krijgen een vorstelijke beloning. Niet alleen voor het succesvol afronden van de leerschool van het leven maar ook als compensatie dat zij op dezelfde wereld hebben moeten verkeren als de slechte mensen en daardoor ook slachtoffer zijn geworden van hun wandaden.  Tevens, en nu dwaal ik af, is het hoger loon voor het werk dat u in de toekomst zal verrichten; namelijk uw eigen Universum scheppen en daarover heersen.

Geen enkel mens is 100% slecht, zo wordt gezegd door criminologen. Dat zou inhouden dat ook geen mens 100% goed is, daar vinden we echter wel exemplaren van zoals de katholieke heiligen. En dus zijn er wel mensen die 100% slecht zijn, en hoe graag ik ook zou willen dat het niet zo was, ook bij kinderen onder de 12 jaar is inherent kwaad gevonden, gelukkig sporadisch. Kwaadaardigheid manifesteert zich in vele vormen, niet alleen in diefstal of moord, die de criminele wereld duidelijk laat aftekenen. Bij het kijken naar het kwaad in iemand houd ik dan ook niet het wetboek van strafrecht naast me als beoordelaar maar gebruik ik de rangschikking van de 7 hoofdzonden. 

Er zijn vele redenen voor uw bestaan. Katalysator zijn en DNA-onderzoek zijn o.a. enkele die ik eerder genoemd heb in mijn column van 17 augustus 2022 Wat is de zin van het leven? U kunt God zien als uw Vader, uw leraar, maar ook als mensenfokker. Zelf heb ik me verdiept in hondenfokken en dan met name pitbullfokken. Middels hondengevechten worden de beste pitbulls geselecteerd om het ras verder uit te breiden. Over het algemeen is die scheiding van toepassing op de mannetjes, reuen dus, daar vrouwtjes, teven, altijd als geschikt om te produceren kunnen worden geselecteerd uitgaande van hun stamboom. Alleen de beste mannelijke pitbulls mogen zich voortplanten en binnen het circuit van hondenvechters worden dan ook vorstelijke bedragen neergeteld voor een dekking door een topreu. 

De mens is natuurlijk complexer. Als we puur op gevechtskwaliteiten geselecteerd zouden zijn zou er geen gebouw overeind staan, geen brood gebakken worden, en waren Einstein en Hawking nooit geboren. Maar het leven is dan ook complex. 

Of u nou in reïncarnatie gelooft of niet, mijn stelling is dat we door de eeuwen heen zijn geëvolueerd tot de mens die God waardig acht om Nirvana te betreden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten